בוקר של שוטים, הסיפור הנוגע ללב של יצחק בן נר, הפך למונודרמה, בה קובי אדרת המוכשר מביא לנו את האנטי-גיבור עוזאי חברוני והופך אותו לגיבור של ממש.
עוזאי חברוני מייצג מרכיבים רבים של ישראליות, אבל הוא חיצוני לה, בהיותו חריג. מושבניק שורשי, בן לאב ששירת במאה ואחד, אב שמוקף בחבר'ה מהצבא, אחים תאומים יפים ומקובלים, גדי ועדי, ששניהם הולכים לעולמם בצורות טראגיות במהלך השנים.
עוזאי הוא 'חריג', מילה מכובסת למה שהפושטקים באיזור קוראים 'מפגר'. תיאטרון עוטף הנגב מביא לנו את הסיפור כמונודרמה, ז'אנר קשה מאוד לביצוע, בו שחקן יחיד נושא עליו את כל כובד ההצגה. יש לציין שזהו חידוש של המונודרמה, שהוצגה לפני כעשור בבימויה של ד"ר רינה ברוך והיא מבוימת מחדש על ידי אמיתי יעיש בן אוזוליו, מנהל תיאטרון עוטף הנגב.
עוזאי הוא חריג, מפגר, אבל הוא האדם הטהור ביותר נפשית וריגשית, הוא דוגל בערכים אוניברסליים שרוב האנשים 'הרגילים' בוגדים בהם מפעם לפעם. יש טעם רב לחייו. הוא אדם מאוהב. יום אחד, כשנסע באוטובוס, ילדה אחת עשתה לו פרצופים. אימה הבחינה בכך, וקראה לה בשמה, אלכסנדרה. עוזאי מחפש כל חייו את אהבתו אלכסנדרה, שבמוחו הפך אותה לנשמתו התאומה, עד כדי כך, שכשבאה אישה בוגרת ומושכת ומנסה לפתות אותו, הוא מסרב. הוא נאמן, עד עולם, לאהובתו היחידה.
קובי אדרת מפליא להביא לנו את עוזאי על הגוונים הרבים של חייו, את רגשותיו כמי שמסוגל להסתכל על עצמו מזוויות שונות, לנתח את החיים ואת הסובבים אותו בכליו הוא, שמביאים גם אותנו לחשוב על החיים מפרספקטיבות אחרות, בעזרת בימוי רגיש ואמיץ וכניסה לדמות של איש חריג וחכם, כולל צורת דיבור, מימיקה ותנועות גוף.
לא תמיד קל לצפייה, אבל בהחלט כדאי.
גם הצגה זאת, כמו הצגות אחרות של תיאטרון עוטף הנגב, מוקדשת לשחרורו של עופר קלדרון החטוף, אחיו של ניסן קלדרון, המנהל הטכני של תיאטרון עוטף נגב.
מאת: יצחק בן נר // בימוי ועיבוד במקור: ד"ר רינה ברוך // במאי מחדש: אמיתי יעיש בן אוזיליו // עיצוב תאורה: שמואל מור // מוסיקה: דניאל ברוך // עיצוב פס קול: אלכס קלוד ז"ל // ניהול טכני: ניסן קלדרון // צילום: אייל בריברם // ניהול הצגה: שרון קלדרון // שחקן: קובי אדרת
לפרטים נוספים ומועדים:
כל הזכויות שמורות ל"בילוי נעים". האתר נבנה ע"י טוביה גנוט©