בייבי בלוז, פסטיבל כאן ועכשיו, הקאמרי

Home תיאטרון בייבי בלוז, פסטיבל כאן ועכשיו, הקאמרי
בייבי בלוז, פסטיבל כאן ועכשיו, הקאמרי
תיאטרון

פסטיבל ההקראות של הקאמרי, 'כאן ועכשיו', הוקדש השנה לגיבורות נשים, כמו בפסטיבל ההקראות של בית לסין. ההקראות המבויימות, בהן שחקנים יושבים  וקוראים את היצירה, ללא תפאורה ותלבושות, היא שלב מוקדם בהתפתחות היצירה. במקרה זה, ההקראות הן של יצירות שנכתבו בקורס המחזאות של הקאמרי, בהנחיית מחזאי הבית של הקאמרי, גור קורן, ואיה קפלן. רוב המחזאים, שלומדים בקורס, הם אנשים ללא ניסיון בכתיבה מחזאית, אך הרבה ניסיון אחר בתיאטרון.

בייבי בלוז, המחזה שצפיתי בהקראתו, הוא מאת מיכל עוזיאל. מיכל היא שחקנית ותיקה, שגם מככבת על בימת הקאמרי, לאחרונה בתפקיד הראשי ב'ירמה'. חברו למיכל, המחזאית והשחקנית הראשית, סנדרה שדה בתפקיד האם, אסף פרי בתפקיד בן זוגה, ואוהד שחר בתפקיד האב.

בייבי בלוז הוא מחזה שעלילתו ממוקדת באם טרייה, שילדה את בתה בכורתה והיא מתמודדת עם קשייה של אם חדשה, שמתמודדת עם בכי, חוסר שינה וניסיונות הנקה. לא פחות מזה היא מתמודדת עם אבדן זהותה המקצועית, ככתבת ראשית בערוץ טלוויזיה, וכמובן, עם מערכת היחסים שלה עם בן זוגה, שגם הוא נמצא בתקופה קריטית של חייו מבחינה מקצועית.

במקביל היא מתמודדת עם מערכת יחסיה עם אימה (סנדרה שדה), שיש בה קונפליקטים לא מעטים, ובאלצהיימר של אביה, הפרופסור שמלמד באוניברסיטה, מוצא לגמלאות, ומצבו הולך ומדרדר.

המחזה מביא דברים שמאפיינים את האימהות הצעירה של נשים רבות, שחוות תשישות לאחר לידה, במיוחד הילד הבכור, שבמקום להיות תקופה מרוממת כמצופה היא תקופה קשה ומתסכלת. גם השינוי והחידוד במערכות יחסים קרובות הוא מאפיין של תקופה זאת, וכמובן, השינוי במעמד מקצועי שמלווה לעיתים קרובות את התקופה. ההתמודדות של ענת (מיכל עוזיאל) עם כל אלה היא, בסופו של דבר, מעודדת. המחזה לא מסתיים בהפי אנד, אך הוא נגמר בסיום ריאליסטי שבו ענת חוזרת לאיזון ומקבלת החלטות ממקום שהיא שלמה עמו, גם אם היא משלמת מספר מחירים בדרך.

בצפייה בהקראה, יש תחושה שהמחזה מעניין, מיכל עוזיאל משחקת היטב את ענת, סנדרה שדה עדיין לא בקיאה מספיק בטקסט אך ניכר הפוטנציאל של התפקיד עבורה. לעיתים, במספר סצנות, היא מצליחה לרגש. אוהד שחר בתפקיד האב מרגש גם הוא.

כצפוי, וכיוון שהקראה היא עדיין שלב מוקדם, יש רגעים בהם ניכרת בוסריות מסוימת. ברור שאם ההקראה תהפוך להצגה מלאה, היא תעבור עוד שלבים רבים והבשלה. עם זאת, קשה לומר בשלב זה האם היא תצליח, כמו 'את מפריעה לי' שראיתי לפני שנה בפסטיבל ההקראות, ועלתה בימים אלה על הבמה בקאמרי.

מאת: מיכל עוזיאל

בימוי: עדי גורל

מוזיקה: ג'וי ריגר

משתתפים: מיכל עוזיאל, סנדרה שדה, אסף פרי, אוהד שחר

 

לקריאה נוספת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *